2014. november 26., szerda

Szép-szép ez a Zürich amúgy, de nem Budapest...

Egy kedves ismerősöm, Klaudia Svájcba utazott látogatóba. Ugyan csak két hétre ment, de ez idő alatt is elég sok impulzus érte. Mint mondta, Svájcban akár táncolhatna is az utcákon, akkor sem néznének rá furcsán...


Íme Klaudia benyomásai Svájcról: ...az ingyen wifi, az nem ingyen wifi, mert vagy kell küldeni sms-t (még a Mekiben, Burger Kingben is), vagy egyáltalán nincs. Na jó, 5 óra keresgélés után találtam egyet, ami szembe ment a rendszerrel.

...Zürichben mindenhol van H&M, még talán a vasútállomáson is, nehogy kimaradj a jóból.

...nem beszélnek angolul, eddig akárhányszor kérdeztem meg, hogy „do you speak english?”, a válasz egy bizonytalan „just a little bit” vagy „ein bisschen” volt.
... komolyan olyan, mintha a városokon kívül kijárási tilalom lenne, sehol senki, ezért maxra állíthatom a zenét és akár táncolhatok is az utcán – azt sem látja senki sem.

...a tévhittel ellentétben sajnos a svájciak nagyon szegény emberek, például függönyre sem telik, ezért itt áldozhatok a másik kedvenc hobbimnak is (az utcán táncoláson kívül): a kukkolásnak.

...Zürichben sötétedés után megpróbáltam megkeresni a bulinegyedet, nem azt mondom, hogy itt nincs, de én 1 óra gyaloglás után sem láttam nyomát sem.

...azonkívül, hogy elképzelhetetlenül sok peron van Zürichben (54, azt hiszem) a fele a föld alatt van, ami nagyon menő.

...láttam egy hajléktalant/bevándorlót, akit elvezettek a rendőrök a pályaudvarról, de 20 perc múlva a peronon zaklatta az embereket, szóval egy kicsit azért otthon is érezhettem magam.

Szép-szép ez a Zürich amúgy, de nem Budapest...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése